25 Ağustos 2010 Çarşamba

İÇ ORGANLAR ETKİNLİĞİMİZ

http://montessoriegitimi.blogspot.com
İç organlarımızBunlar sevimli iç organlarımız

Bu etkinliği uzun süre kafamda düşündüm. Çünkü Defne gibi  küçük bir çocuk nasıl  ve ne kadarını algılayabilir diye.  O yüzden biraz gecikti. Yapalı bir iki gün oluyor ama yazmaya fırsatım olmadı. 
D efne daha önceden kalbimizi ve yerini biliyordu. Zaten şeklini heryerde görünce kalp kalp diye bağırıyor  ya da  göğsüme yatınca tık tık diye kalbimi ifade ediyor. Bu yüzden kalbimizi anlatırken hiç zorlanmadım. Aslında sadece midemizi ve kalbimizi düşünmüştüm. Resimlerini  daha dikkat çekici nasıl çizerim derken internette bir sitede buna benzer resimler gördüm. Orada akciğerler ve beyin de vardı. Bende onları da ekledim. Resimler kopyalanmadığı için bakarak çizdim.
    Sonra bir siteden yiyecek resimlerini indirdim. Açıkçası çizmek çok zamanımı alacaktı. Sonra onlardan ilgisini çekenleri kestim. Bir de kartondan çocuk hazırladım. 
    Önce organlar hakkında konuştuk. Sonra ona resimlerini göstererek neler olabileceğini sordum. tabiki kalp hariç bilemedi. Bunun bebeğin kalbi olduğunu ve yerine koymasını istedim. Tam koyamadı tabi. Sonra mideye geçtik. Yemeklerin karnımıza gittiğini biliyor zaten.( Bu konu birkaç ay önce açıldığında  bak yemeğin kanına gitti dediğimde kazağını kaldırıp altına bakmıştı.) Orada mideye gittiğini söyledim. Sonra bu obur midenin içine kağıttan yiyecek ve içecekleri koyduk. 
    En güzeli beyindi. Resmi gösterip bu ne diye sorunca bulut bulut  dedi. Beynimizin ona uyumasını, yemek yemesi gerektiğini söyleyan kişi olduğunu söyledim  ve yerini gösterdim. 
    Akciğerler için ise yere yatıp nefes alınca gösümüzün şiştiğini, verince indiğini gördü. Sonra aynısını kendisi yaptı. Yerine ben taktım. Aslında akciğerleri pek sevmedi galiba.Pek ilgilenmedi.
  Sonra bunları kendi üzerine yapıştırdık. 
Akşam babası kalbin , miden beynin nerede deyince yerlerini gösterdi.
 Eğer yapmak  isterseniz biz eğlendik  çokta kolay.Bu beni yayınladığım ilk montessori etkinliği. Diğerlerinde blog oluşturmadığım için malesef kayıtlı değil.  Vakit buldukça onları da ekleyeceğim.

Hiç yorum yok: