30 Nisan 2012 Pazartesi

Bu da bizim içli köftemiz

    Bu aralar annem bizde. Eve annem gelince bizim evde yöresel yemekler pişer.Bunların başında da içli köfte gelir. Çok seviyorum ama tek başıma yapmak çok zoruma gidiyor. Annem gelince çok çok yapıp buzluğa atıyorum.
    
 Bu içli köftenin bulguru hazırlandıktan sonraki ilk hali. Benim makinem var. Bulgurunu orada hazırlıyorum. Bu şeklide o makineden çıkararak yapıyoruz.
     Biz bulguruna patetes ya da irmik koymayız. Çiğ köftelik yağsız ve damarsız et koyarız.Bir adet kuru soğan, salça ve birazcık un da ekleriz. O yüzden çok lezzetli oluyor ve bir yiyen bir daha vazgeçemiyor. 


   
   

İlk halini parmağınıza alıyorsunuz, bir elinizle de altından tutup ve bir ucunu kapatıyorsunuz. Sonra içine kıymalı harcı koyup diğer ucunu da kapatıyorsunuz. İçli  köfteler oluşuyor.



     En son olarak bol ve kızgın yağda kızartıyorsunuz. Tabi benim gibi arada bazılarını fazla kızartmıyorsunuz. Yoksa çok kıtır olur.
     Tabi isteğe göre kaynamış suya atarak kaynatabilirisiniz de. Ama kızartmanın tadını bulamazsınız. 
  Tavsiye ederim yemeyen varsa mutlaka yesin. Ama lokantalarda değil. Çok kötü  yapıyorlar. Gerçekten bilen birinin elinden yemelisiniz. Afiyet olsun...

4 yorum:

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

cook nefis gorunuyorlar. Annenizin ellerine saglik... Anne eli degince hrsey daha guzel oluyor zaten:)

Defne dedi ki...

Yeme de yanında yat dedikleri bu olsa gerek! Ben de bir bilenin elinden çıkanı ve kızartılanı tercih ederim. Kuzuma da size de yarasın :).

Süreyya dedi ki...

ah içli köfte diyince içim gitti,bizimkiler de çok güzel yaparlar,size afiyet olsun :)

defne naz dedi ki...

Seyhancığım, Defnem, Ve süreyyacığım beklerim. Buyrun gelin beraber yiyelim:)