27 Ağustos 2010 Cuma

KİTAP KURDU DEFNE

Bir çocuğun bu kadar kitaplara meraklı olacağını hiç düşünmemiştim. Ben ilkokul öğretmeniyim ve öğrencilerim o kadar az kitap okuyor ki! Okuma saatleri bir çoğu için işkence neredeyse. Bir ders aynı sayfaya bakıyorlar. İnanın bu duruma çok üzülüyorum. Acaba bu çocuklar 7 ayaşından önce kitaplarla tanıştırılsaydı okumayı severlermiydi?.. Bilmiyorum bir çok çözüm deniyorum  ama bu sayı 10 kişiyi geçmiyor.  Bu yüzden defne bu kadar çok kitaplar düşkün olunca şaşırıyorum. Çünkü günümüzün en az 1 saati mutlaka kitaplarla geçiyor. Eline alıp sürekli oku oku diyor. Bazen bakıyorum almış kitabı oturtmuş oyuncağını beni taklit ederek ona kitap okuyor. Acaba bu böyle devam eder mi?Bazen sıkılacak diye korkuyorum. 
    Ben kitapları hep çok sevdim. Nerede bir kitapçı görsem gezmek için bile olsa girip bakarım. Büyük alışveriş merkezlerinde ilk gittiğim yerler kitapçılardır.Almasamda girip bakarım. Dedim ya kitapları seviyorum. Belkide öğrencilikten alışkanlık. Kitap alacak kadar çok param olmadı. Kütüphaneden okuyordum sürekli. Kitapçılarda beğendim kitaplar kütüphaneye gelince hemen alırdım. (Aman kitapçılar duymasın).  
Defne den önce okurdum da ama şimdi sadece işe giderken otobüste okuyabiliyorum. Aslında hergün okuyorum ama Defne'nin  kitaplarını. Eminim Defne biraz büyüsün bende eski performansıma kavuşacağım.
                Evet fazla söze gerek yok. YAŞASIN KİTAPLAR!

Kızımın ilk kitabı yaklaşık 6-7 aylıktı aldığımızda. İlk başlarda biraz tadına baktı. Ama sonralaı sürekli oku oku diye yemek sofralarına kadar götürdüğümüz bir kitap oldu. Buradaki Dora herzamanki gibi Defne oldu. Kitapta annesine sarılmışsa bizde sarıldık, elini tutmuşsa biz de tuttuk. Kısacası kitabı haytımızla özdeşleştirdik. Bu kitabı kaç defa okuduk acaba... Artık ezberimizde Defne de ezberledi ama hala vazgeçmedi.

Tübitak kitapları için söylenecek çok söz bulamıyorum aslında. Gerçekten çok güzeller. Her açıdan harikalar. Bizim favori kitabımız "yağmurlu bir gün". Defne sürekli "şesiye" diye getiriyor.
Çiftlikte yeni kitaplarımızdan gerçekten eğitici ve öğretici. Doktorda ve Diş  Hekiminde de yeni kitaplarımızdan bu aralar en çok okuduğumuz "diş hekiminde" kitabı. 
Doktorda kitabına bundan önce takılmıştık. Bu kitap sayesinde Defne doktor korkusunu da yendi. Her doktora gittiğimizde zorla içeri sokuyorduk. En son gittiğimizde ise gitti doktorun kucağına oturdu. Kitapları seviyorum gerçekten ve en önemlisi kızımda çok seviyor.




Bu kitap çocuğun hayal gücünü geliştiren ve eğlenerek resimlerine bakacağı öğretici bir kitap. Kitabın sayfaları yarısına kadar kapalı altında o sayfada görülen resimle ilgili hayvan resmi çıkıyor. Bilmece gibi aslında. Biz çok seviyoruz. 
EŞLEŞTİRME VE KAVRAM KİTAPLARIM
 

Aslında bu kitabın görselleri ile hikayesi arasında pek uyum yok. Ben bu kitaptaki resimlere kendim hikaye uydurdum. Var olan hikayeyi kısaltım desem daha iyi. Kitaptaki kız Defne oldu, diğeri arkadaşı. Oyuncağını vermediği için arkadaşı küstü v.b bu kitap sayesinde Defne arkadaşları ile oyuncaklarını paylaşmaya başladı. küserler üzülürler diye benim duygusal kızım herşeyini vermeye başladı.



Bu Yaramaz Çağlalar kitabının içi o kadar güzel meyvelerle dolu ki insanın iştahını kabartıyor. Görseller çok iyi. Masalımsı bir anlatımı var. Çocuk hem meyveleri tanıyor hem nasıl evimize geldiğini öğreniyor. Sonunda tabi bu yaramaz çağlalrın nasıl kayısıya dönüştüğünü de. Biz bu yaz bu kitabın uygulamsını yaptık. Ananesinin bahçesindeki yaramaz çağlalar büyüdü ve çok güzel tatlımı tatlı kayısılar oldu. O yüzden Defne  kitabı alınca "çağla büyücek kayısı" diyor. Kırmızı balık ise deniz canlılarını öğretmek için güzel kitap. Bununda görselleri çok iyi renkler çok canlı. Bir de Balıkçı Hasan'ı  işe katınca eğlenceli oluyor.
y

4 yorum:

feyza dedi ki...

defnenin kitapları çok hoş bayıldım .gece bahçesinin kitabını nerden almıştınız kızımda çok seviyor bnde almak isterim

defne naz dedi ki...

Feyza'cığm teşekkür edrim. Ben bu kitabı bir alışveriş merkezinde kitapçıdan almıştım. Bir arkadaşım da istedi o farklı bir yerde. İnternetten sipariş verdi ama bir türlü bulamadı. Sipariş verdiği yerler de bulmamış. Açıkçası benim aldığım kitapçı da var mı bilemiyorum.

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Oglum 9 ayına yeni girdi...nasil kitaplar önerirsiniz....suan herseyi yiyor:))) renklere göre görseller, hayvanlardan olusan bir kitap aldım dinliyor...sonra ısırmak istiyor:)))

defne naz dedi ki...

Ben Defneye ilk kitap aldığımda 6 aylıktı. Aynen kitaptaki resimler ilgisini çekti, ağzına sokmaya çalıştı. Ona hep anlattım. Kitapların okunduğunu ağzımıza sokmamız gerektiğini.Zarar verilmemesi gerektiğini. Bir süre sonra anladı zaten. Hiç bir kitabını yırtmadı.
Bir yaş civarı tam bir kabustu. aynı kitabı bir günde 20-30 kez okuduğumuz olurdu.
Mügeciğim ben bu konuda uzman değilim ama biz ilk olarak sadece görsel olan özellikle hayvanlarla ilgili kitaplarla başladık.Sizde bence doğru tercih yapmışsınız. İlgi alanına göre hep kitap alın. İstersen piyasada sesli kitaplarda var ama ben hiç almadım. Çünkü sese değil, görüntüye odaklanması gerektiğini düşünüyorum. Anlamaya çalışmalı hafızasına almalı...sesli kitapları biraz oyuncağa benzetiyorum. Ama hiç pes etme sürekli oku. Kelime haznesi müthiş gelişiyor.
Küçük ateşi öpüyrum. Sevgiler:)