13 Eylül 2010 Pazartesi

2010 Yaz tatili

      Bu yaz Defne'de bir sürü değişiklik meydan geldi .Kısacası kızım büyüdü. Yaz tatiline girer girmez doğru Uşak'a gittik. Bir süre anneanne ve dedeye alışma evresi yaşadık. Sonra ise mahalle arkadaşlarına. Bu biraz uzun sürdü, çünkü Defne değişikliklere kolay alışabilen bir çocuk değil.
    Sonra memeyi bırakma  evresinin geldiğine karar verdim.Artık inanılmaz derecede bana bağlanmıştı. Sabaha kadar sürekli meme istiyordu. Bu evreyi biraz kolay atlattık. Bir iki gün mızmızlandı  o kadar.
      Sonra orada bir bitkinin gelişim evrelerini gördü. Biberin çiçekten dönüşmesini, çağlanın kayısı haline gelmesini, Yeşil domatesin kırmızı hale gelmesi gibi...
     Bir sürü arkadaşı oldu. En önemlisi onlar sayesinde paylaşmayı öğrendi. Hele bu aralar arkadaşları ile oynamayı bile becermeye başladı.
    Sonra ilk defa tatile gitti.İlk defa denize girdi. Yüzmenin ne demek olduğunu sadece balıkların değil insanlarında yüzdüğünü,gemileri, pareşütçüleri ... gördü.
    En önmeli evrelerden birisini  unutuyordum. Benim tatlı kızım konuşmayı tam anlamıyla öğrendi.18. Ayda sonra koptu zaten 2-3 cümleli kelimeler kurarken.Şimdi bu sayı 4-5  oldu. Birisi hapşurunca çok yaşa demeyi, birisi birşey verince teşekkür etmeyi, Hoşgeldin demeyi, merhaba demeyi, filimde bile ağlayan çocuklar için ağlama demeyi...daha bir çok şeyi öğrendi.En önemlisi bunları doğru ve yerinde kullanmayı öğrendi.
     En son ve en zor  aşamamız ise tabiki  tuvalet eğitimi oldu.Sanırım 17 Ağustos'ta başladık.Gündüzleri hiç problem yok fakat geceleri hala o uyuduktan sonra bez takıyorum.Aslında gece uyanıyor.Bazan çişim geldi dedği oluyor.O zamanlar götürüyorum.Ama hala uykusundan kaldırıp götürmeye kıyamıyorum. İki yaşını doldurunca gece sütlerini azaltıp onu da hallederiz artık. İşte böyle geçti bu yaz tatili.İki aya ne çok şey sığdırdık.
Nasıl geçti ne çabuk bitti anlamdım. Bir hafta sonra okullar açılacak.Şimdiden bir  sürü iş birikti.Defneme yetrince zaman ayırabilecekmiyim.Biliyorum bir çok anneye göre çok şanslıyım. ama çalışmayan annelere göre ise şansızım. Bazen İmkanlarım olsa onun için işe ara verirdim diyorum. Onun her anını her yaptığını görmek ve hafızama kaydetmek istiyorum. Çok çabuk büyüyor ve biliyorum ki geçen zaman asla geri gelmeyecek.
 

2 yorum:

füsfüs dedi ki...

maşallah defne bayağı erken çözmüş tuvalet işini. gece olayını hiç takma bence, ben de 2 ay falan gece bezledim. sonra kendiliğinden kuru kalkmaya başlayınca bıraktım bezi. bu sefre de işemeye başladı. anladım ki kaldırmak gerkecek. şimdi gece 1 gibi odasına lazımlığı götürüp yaptırıyoruz. farkına bile varmıyor nerdeyse, hemen dönüp yatıyor. zamanla hallolacaktır merak etme

defne naz dedi ki...

Uamrım öyle olur. Bazan böyle devam ederse ilerde de geceleri altına yapacakmış gibi geliyor.
Dediğin gibi zaman bırakmak en iyisi.