26 Ocak 2011 Çarşamba

Oradan buradan işte...

     Hatırlıyorumda Defne ilk doğduğu zamanlar ne zaman konuşacak ,acaba ne zaman isteklerini söyleyecek diye çok yakınıyordum. Şimdi büyüdü de beni yoran sorular soruyor.
       Bu aralar en favori sorularımızdan birisi "Bunu neyden aldın" . Sürekli anne koltuğu neyden aldın, masayı neyden aldın, dolabı neyden aldın, tuvaleti neyden aldın, elimizi bıcı bıcı yaptığımızı neyden aldın, halımızı neyden aldın, Otuyma odasının kapısını neyden aldın, pantalonunu neyden aldın, saçlayını neyden aldın,mutfağın kapısını neyden aldın, salonun kapısını neyden aldın...En son banyonun kapısında kaldık. Evde sürekli bu moddayız. Neyden aldın ?
 İkinci Favori sorumuz "Neye güldün" En ufak bir sırıtmam da bile anne neye güldün.   Tv seyrderken yapılan espiriye gülsem dahi açıklmak zorunda kalıyorum.
 Tabi güzel şeyler bunlar biliyorum.Sorması da çok hoşuma gidiyor. Bunalrın hepsini öğrenmek için soruyor.Ama bazen gerçekten abartıyor.Aynı soruyu defalarca sorduğu oluyor.Bakalım sırada hangi soru var.
    Neyse kız çocuğu olanlara müjde. Ben Defne'ye sonunda sebze yedirme yöntemi buldum. Bilirsiniz biz bayanlar saçlarımıza çok önem veririz. Benim kızım da benim saçlarımı çok seviyor. Uzun saçalarım var ve oynamak onun hoşuna gidiyor. Bende Pırasa yerse saçlarının pırasa gibi up uzun olcacağını, ıspanak yerse ıspanak kadar güçlü olcağını, brokoli yerse saçalarının çok olacağını söyledim . Sonra ıspanağı yedikten sonra saçlarını ölçtüm .Babasıyla "ya ne kadar uzamış ıspanak ne kadar işe yaradı diye abartarak konuştuk" .Benim akıllı kızım  inandı çocuk işte . Şimdi evde ıspanak pırasa yersem saçlarım uzayacak diye geziniyor. İlk defa isteyerek ıspanak yedirdim.Deneyin gerçekten işe yarıyor.
Başka alternatiflerimiz de var.  Hekesin evi gibi bizde de yemekler olmadık şekle giriyor. Peynirler geometrik şekillerde kesiliyor, yumurta okus pokus yapılıp kocaman ısırınca sarısı çıkıyor, küçük bütün yiyecekler bebek oluyor, nohut bezelye gibi yuvarlak şeyler ağzımıza basket atılıyor, bir çok yemekte babası hepsini yemesin diye yeniliyor.
   Daldan dala atlayan bir yazı oldu ama sürçi lisan ettikse affola...

2 yorum:

BALLI LOKMAM dedi ki...

yapacak bişey yok resmen maymun oluyoruz karşılarında:))))

defne naz dedi ki...

Doğru söze ne denir Ballı lokmam. Bütün rollere bürünüyoruz.